ИЛИМИЙ ПЕДАГОГИКАЛЫК ИЗИЛДӨӨНҮН ТҮЗҮЛҮШҮ
ОКШОШ МАТЕРИАЛДАР:
ДҮЙНӨНҮН ИЛИМИЙ СЫПАТЫ
ДҮЙНӨНҮН ИЛИМИЙ СЫПАТЫ (картинасы) — жаратылыштын жалпы касиеттери ж-а илимий ченемдери туурасында табият таануунун негизги илимий түшүнүктөрүн ж-а принциптерин жалпылоонун ж-а синтездөөнүн натыйжасында келип чыккан туташ бүтүн система. Д. и. с-нын дүйнө тааным ж-а методологиялык базасы материалисттик диалектика болуп саналат.
ИЛИМИЙ ТЕХНИКАЛЫК ПРОГРЕСС
ИЛИМИЙ ТЕХНИКАЛЫК ПРОГРЕСС — илим м-н техниканын бирдиктүү, өз ара шартташкан, бир калыптагы өнүгүшү. ИТПнын тамыры 16-18-к-дагы мануфактуралык өндүрүшүнөн уланып, илимий техникалык ж-а техникалык ишмердик жакындаша баштагандан ары уланат. Буга чейин эмпирикалык тажрыйбадан, кол өнөрчүлүктүн купуя сырларынан, рецептеринен топтолуунун эсебинен
ОКУТУУ ПРОЦЕССИНДЕ ОКУУЧУЛАРДЫН ОЙЛООСУН ӨНҮКТҮРҮҮ
Кээде сабактын тарбия берүүчүлүк функциясын күчөтүү максатында айрым мугалимдер жасалма түрдө кошумча материалдарды көп пайдаланышат. Мындай «чыгармачылыктын» зыянынан башка эч бир пайдасы жок. Мисалы, математика же биология сабагында мугалим партиянын съездинин материалынан өтө көп сандаган ашыкча цитаталарды келтирет. Окуучулар аларды
ИЛИМИЙ-ТЕХНИКАЛЫК ОПТИМИЗМ, ТЕХНОЛОГИЯЛЫК ОПТИМИЗМ
ИЛИМИЙ-ТЕХНИКАЛЫК ОПТИМИЗМ, ТЕХНОЛОГИЯЛЫК ОПТИМИЗМ — философия, социология, футрология илимдериндеги агым; илим м-н техника өнүккөн азыркы шартта адамзат туш болгон глобалдуу проблемаларды илимий техникалык прогресстин жардамы м-н чечип, карама каршылыктуу экологиялык кырдаалдан чыгууга болот деп үмүттөнүү. И.-т. о. 20-к-дын 1960-ж-дын аягында
АБСТРАКЦИЯ
АБСТРАКЦИЯ — – (лат. abstraktio) – таанып-билүүнүн диалектикалык жолунун этаптарынын бири; кубулушту, процессти үйрөнүүдө анын олуттуу эмес белгилери эске алынбастан, жөнөкөйлөштүрүп «таза түрдө» кароо ыкмасына негизделген изилдөө методу. Балада алгачкы А. анын күндөлүк аракетинде калыптанат. Мис., эки жашка чейинки бала